6.9.03

Pugh on the Rocks

Martin Axén (The Ark) uttalar sig:
"Och en sak vill jag ha sagt: "Pugh on the Rocks" är INTE bra!"
(från boken i boxen)

Jag undrar varför han särskilt ville säga just det.

Vad jag kan förstå gillar Martin Axén inte rock´n roll helt enkelt. Själv gillar jag rock (största favoriten är Jerry Lee Lewis) och "Pugh on the rocks" är en av dom bättre rockplattor jag känner till.

Texterna till t.ex. Chuck Berrrys "Reelin and rockin" är halvt genialt obegripliga - men fångar tillsammans med framförandet precis rätta känslan.

Jag citerar "refrängen" och två verser ur "FÖR MEJ FINNS BARA `GOOD OL' ROCK 'N ROLL!":

"För mej finns bara good ol' rock 'n roll,
ja för mej finns bara good ol' rock 'n roll,
för mej finns bara good ol' rock 'n roll."

Jag kollar på klockan, hon är kvart över fem,
det är dax för duschen och bussen hem.
Det går på, veckor å dagar,
det går på bortåt hundra år mellan barr och tår.

Jag kollar på dinkan, hon é hålet precis,
nu ska jag ut å slå runt som en gris.
Det går på, veckor å dagar,
det går på bortåt hundra år mellan barr och tår.


Rock´n roll! Provlyssna här.

Dessutom ett snyggt omslag:



När kommer återutgivningen?

Inga kommentarer: