17.10.05

Pigg Pugh funkar opluggad också

(Gefle Dagblad)

"Bolla och rulla" och "Dinga Linga Lena" kom igång inledningsvis efter att en mobiltelefon ringt och skapat stor munterhet. Och sen klev komp-isarna Frank Liestam och trummisen Benna Sörman in på scenen och det blev tämligen raka rör med alltifrån "Bröllopsklockor" och "Vandrar i ett regn" till Grymlings grymma "Mitt bästa för dig" och "Vår kommunale man".
"Kossorna i hagen" kom mot slutet och som allra sista extranummer valde Pugh att sjunga "Spårljus".
Pugh spelade också en purfärsk låt, "Lust, hunger, kärlek och törst". En höjdare som borde bli en given hit framledes

Jag lämnade konserthuset med ett belåtet leende på läpparna även om min gamla "käpphäst" inte blev spelad, av förståeliga skäl. Jag fick gnola på "Här kommer natten" själv i stället, ända tills jag kom hem och kunde damma av den välmatade Pugh-boxen.
Och så ett viktigt meddelande till fansen som vill ha Pugh i sin vanliga pluggade form: Han släpper en platta med nya rocklåtar någon gång under första halvåret 2006.

Inga kommentarer: