4.3.03

Boxen är fullständigt makalös.

Musikurvalet är mycket bra med en väldigt inspirerad blandning av gamla välkända låtar, tidigare outgivna demoinspelningar, liveupptagningar, radioupptagningar mm. Det mest överraskande tycker jag är kvaliteten på många av de tidigare outgivna inspelningarna och hur väl dom har passats ihop med resten. Det ges verkligen nåt nytt även för den som "kan sin Pugh".

Boken är del två av guldgruvan och den är nästan osannolikt bra för att vara i dessa dagar. Den till en återutgiven Pugh-CD medskickade informationen brukar få rymmas på ett sladdrigt enkelblad som knappt hålls på plats i CD-fodralet (värsta exemplen är Ja, dä ä dä och Bolla och Rulla).

Visserligen är detta en box men riktigt så här bra hade jag inte väntat att det skulle bli. Kanske var jag alltför misstänksam med tanke på hur återutgivningen av Pugh-album har misskötts under många år.

Jag blir arg så fort jag tänker på det - och nu kommer jag ifrån ämnet (boxen). Men kom t.ex. ihåg att albumen Pughish, Hollywood och Pugh on the rocks ännu inte är återutgivna. Grrr...

Nåja. Just nu borde jag inte gnälla. Här får man fem timmar fantastisk musik plus en snyggt upplagd bok med bra och intressanta bilder och mycket välskrivna och initierade texter. Jag har inte hunnit läsa riktigt allt än men jag har lyssnat på allt och det här måste bli högsta betyg. Fem bollar! Och fem rullar!

Inga kommentarer: