23.2.03

I söndagsöppet framkom att Pughs nya gitarrist heter Flavia Canel . Hon har spelat i hårdrockbanden Aphrodite och Drain - det har jag kollat på nätet. Det ska erkännas att allt detta är nya namn för mig och för det borde jag väl skämmas eftersom Drain sägs vara "Sveriges och numera världens största kvinnliga hårdrockband" - se här bara. Jag vet följaktligen inte heller om Drain finns kvar...

Flavia introducerades efter ungefär halva den utmärkta konserten på Debaser 13/2 men då uppfattade jag aldrig namnet. Attityden verkade det inte vara något fel på men hon hann väl knappt bli uppvärmd.

De övriga i bandet är:
Sång/gitarr/munspel: Pugh Rogefeldt
Bas/sång: Mia Kempff
Trummor/sång: Benna Sörman

Pugh i söndagsöppet ja, först ett kort reportage om Flavias introduktion i bandet sen en ganska tam "gossen" som inte gick att jämföra med framträdandet i den täta stämningen på Debaser. Efter det en intervju som tog sig ganska bra när den första nervositeten lagt sig.

Alltsomallt 10 minuter.

Men Boxen är beställd. Fem timmar musik och en bok!

Inga kommentarer: